onsdag 13 april 2011

Rätta takter

Nu går han i takt igen, hjärtpatienten. Man kan säga att han har rytmen i blodet.

:-D
Nej, skämt åsido. Ulf mår mycket, mycket bättre idag. Efter en natt i samma sjuksal och samma säng som för en vecka sedan blev han utskriven i förmiddags. Elkonverteringen lyckades, han har fått ny medicin och hjärtat jobbar på som det ska. Det är stor skillnad på hur han går, pratar, andas och ser ut idag jämfört med i måndags. Även om hans ambitiösa promenader i helgen inte utlöste förmaksflimret inser han nu att hjärtat behöver tid att reparera sig. Det finns såklart en anledning till att han är sjukskriven i tre månader. Rehabiliteringen måste få ta tid. Trekilometerspromenaderna får vänta och han får i första hand inrikta sig på att klara av vardagliga saker hemma närmaste veckorna. När jag skriver detta har han lånat sin bror som kör- och bärhjälp och åkt till ICA Maxi för att handla, vilket kan vara en lagom ansträngande utflykt om han bara tar det lugnt. Ni kan tänka er hur jag förmanar och tjatar.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag kan tänka mig.... Men tjata på!!! Han MÅSTE ta hand om sig. hälsa det från mig. Även om han inte brukar lyssna på mitt tjat heller...;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick bra!
    Säg till honom att han ska ta det lugnt - annars ska jag personligen vira hans järnfemma runt halsen på honom...

    Kramar
    Petra,
    Ewerman AB

    SvaraRadera