fredag 1 april 2011

Feber


Jag pratade med en sköterska på mottagningen angående Ulfs feber. Det är tydligen inget ovanligt, så man har inte försökt ta reda på anledningen ännu, inte tagit några bakterieodlingar eller så, men man följer tempen och har koll på honom. När jag pratade med honom på eftermiddagen ville han inte ha något besök alls, han tycker jag kan komma i morgon istället, eftersom han känner sig så febersjuk och trött. Lite frustrerande för mig förstås, jag vill ju vara där, men det viktigaste är ju att han får vila nu.


Han fick genomgå en ny ultraljudsundersökning av hjärta och lungor i förmiddags. Han har lite vätska i lungorna, så det får man följa så att det inte blir några problem. Hjärtat såg bra ut, minimalt med vätska i en hjärtkammare, men inget läckage. Man har således lyckats med klaffreparationen. :-)


En konstig fredagkväll blir det...



1 kommentar:

  1. Det är inte alltid lätt att vara den som sitter bredvid...
    Snart är det lördag. Hälsa Ulf när du träffar honom.
    Kram på dig Nina och ta hand om dig!
    /Karin

    SvaraRadera