lördag 29 oktober 2011

Fototriss del 155 - Manligt

Helena på Fototriss slänger djärvt in temat "Manligt" denna vecka. Blir det en genusdebatt av detta, tro? Att kategorisera manligt/kvinnligt kan vara vanskligt, om man inte pratar om det uppenbara i våra anatomiska skillnader förstås. Dock tror jag inte jag får min man att posera naken och hänga ut (!) sig på bild för att jag ska få till ett bidrag till fototrissen.

Vår familj består av 50% kvinnor - jag, snart 19-åriga dottern och honkatten Elsie, och 50% män - maken, 17-årige sonen och hankatten Kjell. Först tänkte jag använda mig av katterna för att illustrera vad som skiljer manligt och kvinnligt åt, men eftersom Kjell är en så oerhört korkad katt skulle det inte kännas riktigt rättvist. Istället har jag letat efter vad som skiljer mig/dottern och maken/sonen åt, dvs vad som är manliga intressen i just vår familj. Här är tre saker som jag och dottern i stort sett aldrig befattar oss med:


Golf


Fotboll



TV-spel



Trissen kryddas denna omgång med att vi tävlar om presentkort på CoolStuff, där man hittar allt pappsen vill ha på Fars Dag.

23 kommentarer:

  1. Du fick till din triss mycket bra...ja, kan säga att jag sysslar inte heller med det på dina bilder.

    jag hade svårt att tänka något som enbart män gör - tack och lov är det ju numera att det har "slätats ut"....jag tänkte klädplagg och kalsonger och kom osökt in på den kroppsdel du nämner, men jag insåg som du att det var kört med en sådan bild ;-))

    SvaraRadera
  2. Den här trissen lutar väl lite mer åt det manliga hållet. Härliga bilder. :)

    SvaraRadera
  3. Klockrent triss i mina ögon :)

    SvaraRadera
  4. Väldigt typiska manliga intressen. Ett delar jag med dom, spelade fotboll i många år, så kul.

    Ha en fin höstdag. // Lissen

    SvaraRadera
  5. Teknik och golf, jo visst är det manligt

    SvaraRadera
  6. Lite mer manligt än kvinnligt är det nog. Snygga bilder!

    SvaraRadera
  7. Ha ha - mycket manliga sysselsättningar :)

    SvaraRadera
  8. Det är så roligt att se hur olika vi tolkar ett ämne. Man får liksom tänka till lite och se andra perspektiv på manligt.
    Fin triss :)

    SvaraRadera
  9. Dina bilder talar verkligen om vad många män sysslar med även om alla tre flitigt utövas även av tjejer. Men absolut inte av mig :-)

    SvaraRadera
  10. Fin personlig tolkning till manlighet. Tack för titten hos mig

    SvaraRadera
  11. Fin triss, fast nu känner jag mig omanlig. Golf, fotboll och TV-spel finns inte i min värld heller. Istället sitter jag och kommenterar människors bilder. Snart förlorar jag väl skäggväxten också?

    SvaraRadera
  12. En bra och passande triss som visar vad män håller på med.

    SvaraRadera
  13. Jättfin triss och tolkning på temat, kul att se alla olika varianter! Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  14. Fina bilder. Fast jag vet inte om jag betraktar golf som något typiskt manligt.

    SvaraRadera
  15. Snygga bilder alla tre, gillar speciellt den med tv:n och fjärrkontrollerna. Fotat i snygg vinkel.

    SvaraRadera
  16. En triss med manliga sysselsättningar. Temat denna vecka tycker jag var så svår men jag tror att jag hittade några manliga bilder.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  17. Vi tar genusdebatten en annan gång tycker jag. Bra trisstolkning som passar in på de allra flesta män!

    SvaraRadera
  18. Gillar din tolkning! Jag har vänd det lite den andra vägen; vad har vi kvinnor hatt bruksrätten på förut? Smykken till exempel. ;-)

    SvaraRadera
  19. Fyndig triss på ett inte alldeles enkelt tema. Det är lätt att falla i fördomsfällan. :-)

    SvaraRadera