torsdag 28 juli 2011

Partille 1973 - 1985

Jag växte upp och gick i skolan under dessa år, från lågstadiet till gymnasiet. Jag bodde med min familj, mamma, pappa och lillasyster, först i höghus på Oluff Nilssons väg, därefter i Annebergsområdet. Jag gick mina första sex skolår på Skulltorpsskolan, högstadiet på Lexby skola och därefter tre år på Porthällagymnasiet.
En dag på min semester dök idén upp om att göra en fotografisk cykeltur längs Memory Lane. Jag bor nära, men har egentligen aldrig riktigt återvänt till mina uppväxtmiljöer. Nedan följer en bildkavalkad, som för en utomstånde förmodligen uppfattas som en serie bilder av trista, slitna miljöer, typiska för en storstadsnära kommun/förort, planerad och byggd under 60- och 70-talen. För er som delar mina erfarenheter och känner igen er har fotona kanske ett annat värde. Ni kanske minns händelser, personer, musik och dofter från en miljö som delvis format er till de personer ni är idag. Somligt är sig likt, annat inte alls. Mycket är slitet och märkt av de år som gått. Jag noterade under min cykeltur att sträckor kändes kortare och backar mindre branta än jag minns dem. Håll till godo och kommentera gärna, antingen här eller på Facebook.

























2 kommentarer:

  1. Bra idé på tema, alltid roligare när man har ett mål att plåta :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att se! Bodde oxå på Oluf Nilssons väg, gick i Skulltorp o började i Lexby när det var precis nybyggt! Memory lane som sagt! Tack!

    SvaraRadera