lördag 28 maj 2011

Fototriss del 138 - Ljus

Veckans fototriss är en tävling där man kan vinna ett fotostativ från CoolStuff. Där finns en massa saker man inte visste att man behövde. Jag skulle t ex vilja ge den här till min morgontrötta 18-åring.
Temat är "Ljus". Det första jag tänkte på var solljus, något som vi blivit lovade kommande vecka. Härligt! Mitt bidrag består av några semesterbilder från smala gränder i Rovinj, Kroatien, som snarast visar brist på ljus då solljuset inte riktigt når ända ner till gatunivå.






13 kommentarer:

  1. Vackert härliga gränder du fotat, snyggt!

    AX

    SvaraRadera
  2. Vilka spännande bilder, du har fått till ett skönt djup och underbara färger, bra triss. :)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder med ljuset som inte orkar riktigt ända ner.

    SvaraRadera
  4. Mycket vackra bilder! Jag gillar mittbilden bäst! :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt med tvätt som hänger i en gränd, ser underbart ut!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder med en skön känsla i, vill vandra i de3sa smala gränder någon gång:).

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga gränder! Påminner om hur det såg ut i Barcelona. Kunde lika gärna varit tagna där. :-)

    SvaraRadera
  8. Oj, vilka snygga bilder. Ljuset, färgerna, tvätten och gatustenarna. Jättefin triss!

    SvaraRadera
  9. Snygga varianter på ljustemat, alla tre.

    SvaraRadera
  10. Fina bilder med ljus.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar sådana här gränder - i dagsljus. Så mysigt med ljuset som letar sig ner. Även om jag inte skulle klara av att bo så där.

    SvaraRadera