fredag 28 januari 2011

Modell för en dag... kanske

En mor är alltid en mor - och tycker att den egna avkomman är den mest underbara och vackra. Jag är i detta avseende likadan. Jag tycker att min dotter och min son är de mest fulländade varelser som finns på denna jord. (Jag har förstås stunder när känslorna avviker lite från detta mönster...) Men de är i mitt modersperspektiv smarta, roliga och fina att se på. Dottern har till och med uppmärksammats av diverse modellagenturer på stan, men aldrig vågat, eller brytt sig om, att ta steget och prova. Nu såg jag att en av de fotografer jag följer på nätet har utlyst en tävling där man kan vinna en fotosession av typen "modell för en dag". Det vore perfekt för dottern, som också är mycket intresserad av fotografering. Fotografen heter Magnus Egger och av hans hemsida att döma gör han "Modell för en dag"-uppdrag på ett betydligt mer personligt och kreativt sätt än flera av konkurrenterna. Han håller till i Göteborg och lottar nu ut fotosessioner och allt jag behövde göra var att skriva detta för att vara med! Löjligt enkelt. Klart man tar chansen, inte för egen del, utan för dotterns.

1 kommentar: