söndag 16 januari 2011

Fototriss del 121 - Tid

Temat för veckans fototriss är ”Tid”. Man uppfattar tid så olika. En arbetsdag kan kännas lång, medan en kul festkväll är över på nolltid. Även i ett större perspektiv kan det vara svårt att få grepp om tiden.

För 18 år sedan, idag, blev jag mamma. Min dotter föddes och minnet från när hennes mjuka, varmfuktiga lilla kropp första gången lades mot min känns alldeles tydligt och färskt. Kärlek och lycka! Samtidigt är de här 18 åren hennes hela liv, så här långt. Hon har under denna eon av tid utvecklats från det där hjälplösa spädbarnet till en vacker, begåvad, ung kvinna som idag blir myndig. Den här trissen är till dig, min älskade lilla höna!



6 kommentarer:

  1. Kanonbra tolkning! Tiden går så himla fort och det blir man absolut medveten om när man ser barnen :-)

    http://barnenshjaltar.blogg.se/2011/january/fototriss-nr-121-tema-tid.html

    SvaraRadera
  2. Tiden målar om våra älskade ungar.. Tiden springer på, men våra minnen i fotoalbum kan ingen ta ifrån oss.. härlig, vacker dotter som jag vet du är så stolt över:)
    Ha de.. Skickar dig en liten omväg, då du inte har din kommentarsruta inställd för blogg.se.
    http://caffepaus.blogg.se/2011/january/fototrisstid.html

    SvaraRadera
  3. Bra tolkning!
    Tiden går väldigt fort när det kommer till ens barn..

    Http://liwetochvardagen.se

    SvaraRadera
  4. Fin tolkning. När man skriver "hyllning" till sitt barn blir jag alltid tårögd. Jag tycker det är så fint. Och tiden rusar verkligen fram. / Nettan

    SvaraRadera