lördag 24 juli 2010

Lördag i köket

Idag har jag minsann varit flitig i köket. Jag började med ett brödbak. Testade ett nytt recept med havregryn och linfrön i degen. Dock var degen så kladdig och svårarbetad att det är tveksamt om gör om det. Frallorna (eller vad man ska kalla dem) blev allt annat än vackra, men riktigt goda. Idel beröm från familjen.


Sedan fortsatte jag med vattenmelonlemonad, ett recept jag hittade i senaste numret av Laga lätt. Man tar 800 g vattenmelon, 1 dl citronsaft (2 - 3 citroner) och 2½ msk strösocker och kör i mixer/blender. Sila ner i en kanna och ställ i kylen tills det blir iskallt. Servera med isbitar och citronskivor. Riktigt läskande, som att dricka isglass. (Funkar säkert helt utmärkt att spetsa med något alkoholhaltigt också...)






Och eftersom det faktiskt är min namnsdag idag blev det en kladdkaka också...


1 kommentar:

  1. Gud, så flitigt!! Jag semestrar på och gynnar kroglivet!!:) HEmbakt ska se hembakt ut!! Ser supergott ut!!

    SvaraRadera