söndag 22 september 2013

Fototriss del 231 - Härliga höst

Ja, det var ju ett jäkla tema - härliga höst. Hemska höst, tycker jag. Mörker och kyla, och ett förebud om ännu mer mörker och kyla. Sedan kan ni höstfantaster komma och tjata om den "höga, klara luften" och naturens "fantastiska färger" hur mycket ni vill. Sanningen är att de där höstsoliga, fina dagarna är mycket få, åtminstone enligt min erfarenhet. Gråvädersdagarna dominerar och paraply/regnluva skymmer effektivt alla eventuella synintryck i färg. Ska jag hitta något förlåtande får det i så fall vara en hembakad äpplepaj, dränkt i vaniljsås. Här är mina bilder av hösten, andras hittar ni på Fototriss.




7 kommentarer:

  1. Härlig höstkänsla i dina bilder.

    SvaraRadera
  2. Hahaha... underbara människa! Du har så rätt så. För det mesta är det helgrått om dagarna och ofta regnar det. De där strålande dagarna är alltför få!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar hösten, så för mig är det en härlig höst och en härlig triss! Och jag gillar nästan gråvädersdagarna mest, då jag utan samvetskval kan kura ihop inne med e n kopp te och en bok ;-)

    SvaraRadera
  4. Det var en fin triss med klara höstfärger.

    SvaraRadera
  5. Hehe, jaaa jag måste nog faktiskt hålla med dig här... för inte är jag direkt så där vansinnigt förtjust i hösten jag heller, mer än att jag fyller år då ;)
    Det om äppelkakan är helt sant också, och du har ju trots allt lyckats få till väldigt fina bilder i din triss :)

    SvaraRadera