söndag 26 maj 2013

Fototriss del 220 - Så här ser det ut där jag är

Jag ägnar mig inte gärna åt trädgårdsskötsel, detta sisyfosarbete med kirskål, maskrosor och mördarsniglar som oövervinnerliga motståndare. Jag njuter helst av min trädgård sittandes på altanen med en god bok och ett glas rosé. Trots mitt bristande odlingsintresse händer de mest fantastiska saker vid den här tiden på året, helt utan min inblandning. Dessa mina iakttagelser stämmer väl överens med veckans fototrisstema - Så här ser det ut där jag är. Temat återkommer fyra gånger per år och speglar årstidsväxlingar i Sverige och världen.

Här är min trädgård, strax utanför Göteborg:

Gräslök

Rhododendron

En tulpan, skonad eller ratad av rådjuren

13 kommentarer:

  1. Toppenfina bilder. Gräslöksblomman som snart slår ut är läcker.
    Du har sommar året runt alltså! I vilken del av Göteborg bor du? I den del av Göteborg jag bor har vi inte sommar året runt, även om det hade varit förnämligt! :) Ha en fin strålande söndag!

    SvaraRadera
  2. Du kunde ha varit hos mig ser jag ;-)
    Ja nu är det mycket jord under naglarna som gäller...idag ägnas hela dagen åt trädgårdsarbete.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Sköna vårbilder. Visst här det en härlig tid nu :-)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder från din trädgård!
    Det är nu som det är som finast ute :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Naturen kan uppenbarligen klara sig själv också. Fina trissbilder.

    SvaraRadera
  6. Brukar också låta trädgården sköta sig själv men har lagt in lite mera krut på att sköta den i år. Fina växter du har.

    SvaraRadera
  7. Det finns vackra blomster i din trädgård trots att du bara sitter på altanen och tittar på.

    SvaraRadera
  8. Åhh, vilka härliga bilder! Här slåss vi mot maskros och tistel, men jag lägger ut det på ungarna, så jag kan ligga i hängmattan med en god bok ;-)

    SvaraRadera
  9. Härligt våriga bilder! Blir sugen på gräslök och färskpotatis när jag ser bilden på gräslöken =)

    SvaraRadera
  10. Underbara trädgårdsbilder!

    SvaraRadera